arrow_drop_up arrow_drop_down
T-shirts promoten op social media: A-Z Stappenplan
25 november 2020 

T-shirts promoten op social media: A-Z Stappenplan

T-shirts promoten op social media: hoe pak jij dat effectief aan? Vanwege de enorme hoeveelheid social media gebruikers is social media een belangrijk platform. En net als in een fysieke winkel willen wij ook een goed ogende webshop zien.

Voor jou als POD ondernemer betekent dit dat jij extra moet opletten op de afbeeldingen. Vooral T-shirts promoten met social media vraagt om goede foto's. Zeker als het gaat om advertenties.

Dit artikel laat jou zien hoe de juiste afbeeldingen gematcht kunnen worden aan jouw merk. We laten daarnaast zien hoe jij promotie doet op social media.

T-shirts promoten op social media afbeelding

Hoe krijg ik de juiste afbeeldingen voor mijn T-shirt?

T-shirts promoten op social media vereist een goede kennis van de juiste afbeeldingen. Voor het maken van goede advertenties is het belangrijk dat jij prachtige foto's hebt. Wanneer jij jouw product gaat verkopen betekent dit dat jij een fotoshoot moet doen. Het houden van een fotoshoot kan veel tijd kosten. Echter is het de moeite meer dan waard. Laten we dieper in gaan in hoe jij perfecte foto's kunt creëren.

1. Bereid jouw kleding voor

Voordat jij een fotoshoot doet moet de kleding voorbereid worden. Het klinkt voordehand liggend, maar is dat ook zo? Welke kleding wil jij gebruiken? Welke kleuren matchen goed met de omgeving? Ga jij jouw kleding ook strijken?

Maar wie wil er nu strijken? Er zijn namelijk genoeg tools zoals Photoshop waarmee jij dit eruit kunt halen. Echter kleeft hier een risico aan. Allereerst, als jij geen Photoshop expert bent kan Photoshop lastig zijn. Vooral kleine details als kreukels eruit werken kan veel werk kosten. Daarnaast, hoe lastig is het om een T-shirt te strijken?

T-shirts promoten op social media bereid voor

Zorg er daarom voor dat jouw producten gestreken zijn. Ook wil je zorgen dat de kleding schoon is en er geweldig uitziet.

2. Regel een fotoshoot

Jij hoeft geen professionele studio in te schakelen voor een goede fotoshoot. Met een aantal punten kun jij jouw eigen fotoshoot thuis of buiten regelen. Het enige dat jij nodig hebt is:

  • Een camera: een goede camera voor het maken van een fotoshoot is de Canon EOS 2000D. Mocht je geen budget hebben zou het eventueel met een Smartphone kunnen.
  • Tripod: Daarnaast is het nog belangrijk om een goede tripod te hebben. Of het nu voor een smartphone of camera is, wij raden hier LifeGoods Tripod Statief aan.
  • Natuurlijk licht: Dit is ook een eenvoudige om te doen. Als jij een raam hebt is er al een vorm van natuurlijk licht. Het gaat ervoor zorgen dat jij jouw producten beter kunt presenteren.
  • Model: Zorg ervoor dat je geen foto maakt van een T-shirt aan een hanger. Jij wilt foto's maken die betrokkenheid creëren onder jouw doelgroep. Het uitkiezen van een model dat resoneert met jouw doelgroep is daarom een belangrijk onderdeel van een goede afbeelding.

T-shirts promoten op social media fotoshoot

Tip: Je kunt ook een mockup maken met de mockup generator van Placeit.

3. Werk de afbeeldingen bij met Photoshop

Er zullen altijd nog een aantal aanpassingen gedaan moeten worden. Voorbeelden zijn het veranderen van kleuren, helderheid en meer. Het is niet makkelijk om tijdens een fotoshoot in één keer de perfecte afbeelding te creëren. Ook wil jij dingen uitproberen als contrast, balans en het toevoegen van jouw branding.

4. Extra Ideeën voor jouw kledingfoto's

Nu jij een goed idee hebt over het maken van een fotoshoot kunnen wij dieper ingaan op de technieken. Hoe maak jij een perfecte foto?

Gebruik emoties: Maak foto's van jouw model in actie. Een voorbeeld hiervan is een foto wanneer jouw model blij kijkt. Daarnaast kun je ook voor andere emoties kiezen als schattig, opgewekt en nog meer. Het is belangrijk om meerdere emoties uit te proberen. Wanneer jij verschillende emoties beschikbaar hebt kunnen er verschillende verhalen vertelt worden op social media.

Wees dynamisch: Probeer bijvoorbeeld een foto te maken terwijl jouw model staat. Andere vormen kunnen zittend, springend of dansend zijn. Het gevolg hiervan is dat jij vanuit verschillende invalshoeken foto's kunt tonen.

Gebruik verschillende scenario's: Wat wil jij uitstralen met jouw merk? Door goed hierover na te denken kun jij product foto's maken vanuit verschillende scenario's. Zo is er de mogelijkheid om foto's te nemen in een koffiezaak. Anderzijds kun je ook kiezen voor foto's in een park of thuis. Jij hebt de optie om een luxe- of een meer toegankelijke variant te kiezen. Ook hierbij is het idee dat jij meerdere scenario's test om te zien wat het beste past bij jou.

Pas jouw foto's aan voor social media gebruik: Op het moment dat jij foto's hebt gemaakt moeten zij ook nog geoptimaliseerd worden voor social media. Omdat wij focussen op social media advertenties gaan wij deze verder toelichten voor jou.

Afmetingen voor Facebook Ads

Op Facebook is er een groot aantal plaatsingen die jij kunt kiezen. Voorbeelden hiervan zijn plaatsingen in het nieuwsoverzicht, Messenger en Audience Network. Daarnaast begint de populariteit van WhatsApp advertenties ook toe te nemen. T-shirts promoten op social media gebeurt dus in vele vormen en maten. Welke moet jij hiervoor kiezen?

Het is een grote lijst als wij alle verschillende specificaties hier gaan geven. Daarom voegen wij hieronder een tool toe zodat jij altijd de juiste afmetingen, type bestanden en ratio's bij de hand hebt:

Tool: Bekijk de specificaties voor advertentiemateriaal en de technische vereisten voor advertenties in de Facebook-familie van apps en diensten.

Afmetingen voor Instagram Ads

T-shirts promoten op social media kan ook met Instagram. Instagram Ads worden vanuit hetzelfde platform als Facebook gerund. Dit betekent dat jij ook in het nieuwsoverzicht, verhalen en meer kunt adverteren met Instagram.

Bekijk daarom ook bovenstaande tool voor de juiste afmetingen. Aan de andere kant kun jij er ook voor kiezen om afbeeldingen mockups direct te uploaden in PlaceIt. Hiermee heb jij altijd direct de juiste afmetingen voor jouw social media advertenties.

T-shirts promoten op social media door goede copywriting

Neem onderstaande tips mee in het schrijven van een advertentie. Hierdoor gaat jouw conversie vergroten en kun jij het maximale uit jouw budget halen.

1. Schrijf vanuit jouw klant

Het is met het schrijven van een goede advertentie niet de bedoeling dat jij jouw merk de hemel in prijst. Een betere aanpak is bijvoorbeeld het gevoel beschrijven dat iemand krijgt wanneer diegene jouw kleding draagt.

2. Gebruik nummers

Veel adverteerders maken geen gebruik van nummers in advertenties. Zonde, want wanneer jij een kortingscode gebruikt kan dit de aandacht grijpen.

Zorg ervoor dat jij kortingen benoemd in jouw ad copy. Ook wanneer jij gratis verzendkosten aanbiedt kun je dit benoemen.

3. Wees beknopt

Het is niet altijd nodig om een lang verhaal te plaatsen in jouw advertentie. In sommige gevallen is het beter om beknopt te zijn. De reden hiervoor is dat de aandacht span van mensen steeds korter wordt. Dit komt door alle notificaties en berichten die wij continu krijgen.

Wanneer jij T-shirts gaat promoten op social media wil jij direct de aandacht grijpen met een krachtige headline. Vervolgens wil je de aandacht houden door direct tot de kern te komen. Hierdoor zullen mensen eerder overtuigd zijn van jouw aanbod.

Plaats jouw product beschrijving op de plek waar het hoort: jouw productpagina.

4. Testen

Wij werken vaak vanuit ons eigen subjectieve mening wanneer het aankomt op advertenties. Dit komt doordat wij vinden dat een bepaalde tekst of afbeelding er geweldig uitziet. Maar resoneert dit ook met jouw doelgroep?

Het beste dat jij kunt doen is het opzetten van een aantal testadvertenties. Door meerdere headlines, CTA's en afbeeldingen naast elkaar te laten lopen kun jij jouw advertentie meetbaar maken. Hierdoor kun jij erachter komen wat het beste resoneert met jouw doelgroep.

5. Gebruik een waardepropositie

Ieder merk heeft een eigen, unieke waardepropositie waarmee zij onderscheidend is. Welke kenmerken zijn uniek voor jouw product? Hoe onderscheid jij jouw merk van de concurrentie? Gebruik het antwoord in jouw advertentietekst.

6. Wees consistent

Mensen kopen niet direct bij de allereerste advertentie die zij te zien krijgen. Het kost tijd om T-shirts te promoten op social media. Consistent zijn in jouw marketingboodschappen gaat een grote boost geven aan jouw merkbekendheid.

Samenvattend

Al met al is het belangrijk dat jij foto's maken als een serieus onderdeel ziet binnen jouw onderneming. Vooral op social media is het belangrijk dat jouw afbeeldingen visueel aantrekkelijk zijn. Wanneer jij deze afbeeldingen combineert met een pakkende tekst gaat het vast goed komen.

Ga jij aan de slag met T-shirts promoten op social media? En wil jij meer weten over het maken van een geweldige ad copy? Dan gaat onderstaand video jou op weg helpen:

Over de schrijver
Laurens Walbeek (1996) is oprichter en marketeer bij Sola Marketing. Hij helpt daarin bedrijven in de fitness branche met het groeien van hun business en het vinden van nieuwe klanten d.m.v. cutting edge social media strategieën. Hij is trots op het leveren van hoogstaande marketingstrategieën, kwalitatieve leads en sales coaching. Hij is opgegroeid in Leeuwarden (Friesland) maar woont nu al 7 jaar in Groningen.
Reactie plaatsen